На той час, коли Ваша дитина піде до школи, вона повинна володіти грамотною фразою, розгорнутою мовою, об’ємом знань, умінь і навичок, які передбачені програмою дошкільної освіти. Адже всі помилки, які роблять діти у мові, діти-школярі згодом переносять на письмо. Є три основні причини, які впливають на помилки у мові:
· Недостатній рівень сформованості фонематичного слуху
· Не сформованість звукової сторони мовлення
· Проблеми в розвитку лексики і граматики
Все це призводить до замін, перекручень та викривлень в мові. Тому без корекційних заходів успішне подальше навчання стає неможливим. Саме по цій причині, в дошкільних закладах і створюються логопедичні групи, де дітям з різними мовленнєвими вадами надається допомога спеціаліста. Наповнюваність дітей не менша 12 чоловік. При комплектуванні логопедичних груп враховується думка таких спеціалістів як психоневролог і отоларинголог. В дітей повинен бути нормальний слух і інтелект.
З дітьми проводяться:
- фронтальні заняття (з усіма дітьми)
- під групові заняття (з 3-4 дітьми)
- індивідуальні заняття (з кожною дитиною окремо)
В ІІ половині дня логопедичне заняття проводить вихователь за завданням логопеда на закріплення матеріалу.
На тиждень проводиться три фронтальних логопедичних заняття у вівторок, середу та п’ятницю. Тривалість фронтального заняття 30 хв. кожне. На звуковимові, яку проводить логопед, дітей знайомлять із звуком, а на грамоті вихователь закріплює матеріал, викладений логопедом і знайомить дітей уже з буквою, вчить елементам читання та письма.
Групові заняття.
Індивідуальне заняття.
Тому прохання до батьків, забезпечити відвідування фронтальних занять в такі дні як вівторок, четвер і п’ятниця. Тому що в навчанні запроваджується принцип наступності, і пропустивши нову інформацію дитині важко буде її надолужити. Як правило, діти які з якихось причин не були на заняттях, неактивні, пасивно спостерігають за іншими, з завданнями не справляються.
В понеділок та четвер логопед проводить фронтальні заняття з логоритміки у музичному залі разом з музкерівником.
Підгрупові заняття проводяться в ті дні, коли немає фронтальних о 9.00 в кабінеті логопеда з дітьми, які мають схожі вади мовлення. Тривалість цих занять по 30 хв. з кожною підгрупою. На цих заняттях проводиться лексична робота, автоматизуються поставлені звуки, робота над дрібною та загальною моторикою, формуванням граматичного ладу мовлення тощо.
Індивідуальні заняття проводяться щодня, тривалість 15-20 хв. На цих заняттях робота проводиться окремо з кожною дитиною. Розробляється індивідуальний орієнтовний план корекційної роботи тому що, в кожної дитини різні вади мовлення. Тому, напевно будуть і свої перемоги і свої невдачі. Реальний результат дає лише поступова повсякденна робота і добре, якщо буде ще й співпраця батьків. Один раз на тиждень планується консультація для батьків.
Я думаю ми вправі сподіватися на вашу допомогу і хай вона буде плідною!
Коментарi