/Files/images/ustanovlen_5853591_10881253.jpg

Корисні поради батькаму вихованні дитини

  • Не нав'язуйте себе ніколи, і дітям зокрема.
  • Якщо не знаєте, як вплинути, зупиніться.
  • Позбудьтеся у вашому спілкуванні з дітьми тих способів і форм впливу, які викликають у них протест чи негативну реакцію.
  • Вилучіть неприязнь до дитини і свої негативні емоції.
  • Дотримуйтесь принципу рівноправності й співробітництва.
  • Не фіксуйте увагу на невдача»
  • Давайте якісні оцінки.
  • Не порівнюйте дитину з будь не ставте їй нікогозаприклад.
  • Не висловлюйте дитині симпатії у надмірній формі.
  • Використовуйте різні форми словесної підтримки.

Дотримання цих правил є не що інше, як гармонія повноцінного формування особистості дитини. Це і є атмосфера захисту і підтримки безпеки дитини.

/Files/images/СТРЕСС У РЕБЕНКА.jpg

Правила для батьків

Ці правила взяті з книжки Керпару Еміль і Керпару Герта "Мати і дитя" (1987, переклад з румунської). Правила були прийняті у Міжнародний рік дитини. Вони містять педагогічні настанови. Пестолоцці, Фребеля, Черні, враховують і сучасний практичний досвід.

  1. Люби свою дитину! Радій з її присутності, приймай її такою, яка вона є, не ображай, не принижуй, не підривай її упевненості в собі, не піддавай несправедливому покаранню, не позбавляй своєї довіри, дай привід любити тебе.
  2. Охороняй свою дитину! Захищай від фізичних і душевних небезпек, навіть - коли - треба - жертвуючи власними інтересами і ризикуючи власним життям.
  3. Будь добрим прикладом для своєї дитини! Прищепи їй повагу до традиційних цінностей, сам живи згідно з ними. Нехай у вашій сім'ї побутують честь, скромність, гармонія. Порушення батьками подружньої вірності, заздрісність, збагачення безчесними засобами, досягнення тієї чи іншої вигоди за допомогою безпринципних зв'язків тощо - все це завтра позначиться на моральному обличчі вашого сина або доньки.
  4. Грайся зі своєю дитиною! Приділяй їй якомога більше часу, розмовляй з нею, грайся з нею так, як їй подобається, її гру сприймай всерйоз, увійди в світ її уявлень.
  5. Працюй зі своєю дитиною! Допомагай їй, коли вона намагається брати участь у роботі (вдома, в саду, на городі) коли дитина підросте, привчай її включатися в усі роботи по господарству і для господарства.
  6. Дозволь дитині набуватися життєвого досвіду. Хай навіть безболісно, але самостійно. Людина визнає тільки такий досвід, який вона пережила особисто. Твій власний досвід нерідко виявляється позбавленим цінностей для неї. Дай їй можливість нагромадити власний досвід, навіть якщо не пов'язано з певним ризиком. Надміру опікувана, "застрахована" від будь -якої небезпеки, дитина нерідко стає соціальним інвалідом.
  7. Покажи дитині можливості і межі морської свободи! Батьки повинні розкрити перед дитиною безмежжя розвитку й утвердження людської особистості у відповідності з обдарованістю і особистостями кожного. Водночас їй треба показати, що будь яка людина повинна визнавати і дотримуватися певних меж у своїх вчинках у сім'ї, у колективі і в загалом в суспільстві, дотримуватися законів і виконувати правила співжиття.
  8. Привчай дитину бути слухняною! Батьки повинні стежити за поведінкою дитини, спрямувати її таким чином, щоб її дії не завдавали шкоди ні їй самій, ані іншим. Дитину треба заохочувати до дотримання встановлених правил. Відповідність провини і покарання дуже делікатна тема, що вимагає окремої розмови.
  9. Чекай від дитини тільки таких міркувань та оцінок, на які вона здатна, у своєму віці, виходячи з рівня свого розвитку і життєвого досвіду! Дитині потрібний тривалий час, доки вона навчиться орієнтуватися в цьому надто складному світі. Допомагай їй, скільки зможеш, і вимагай від неї власної думки або самостійного висновку тільки в тому разі, коли вона здатна на це відповідно до нагромадженого досвіду і ступеня своєї "дорослості"
  10. Надавай дитині можливість таких переживань, які матимуть цінність спогадів! Дитина "живиться", як і дорослі, переживаннями, що дають їй змогу орієнтуватися в подіях, ознайомитися з життям інших людей і навколишнім світом нехай спогад про щасливе дитинство зігріває її все життя.

Як відповідати на дитячі запитання

  • Ставтеся до запитань дитини з повагою, не відсторонюйтесь від них. Уважно слухайте дитяче запитання, намагайтеся зрозуміти, що зацікавило дитину в тому чи іншому предметі, явищі, про яке вона запитує.
  • Давайте стислі, доступні для дитини-дошкільника відповіді, не вживайте складних для розуміння слів, мовленнєвих зворотів.
  • Відповідь повинна не лише збагатити дитину новими знаннями, а сприяти подальшим роздумам, спостереженням.
  • Заохочуйте самостійну розумову діяльність дитини, відповідаючи на її запитання зустрічним: «А ти як вважаєш?»
  • Відповідаючи на запитання дитини, намагайтеся залучити її до спостереження за навколишньою дійсністю, читання, розгляду ілюстративного матеріалу.
  • Даючи відповідь на запитання дитини, впливайте на її почуття, виховуйте гуманізм, чутливість, тактовність до оточуючих.
  • Якщо відповідь на запитання дитини передбачає повідомлення знань, що недоступні для ії розуміння, не бійтеся зауважити: «Дещо ти зараз не можеш осягнути, але коли підростеш, більше дізнаєшся і сам зможеш дати відповідь на це запитання» .

/Files/images/pravove_vihovannya/31951705.jpg

Консультація для батьків на тему:

«Правове виховання дошкільників з використанням творів В.О.Сухомлинського»

«Перш ніж дитина осмислить усю глибину тієї істини, що вона – громадянин своєї країни, і це покладає на неї великі обов’язки, вона має навчитися платити добром за добро, творити своїми силами щастя і радість іншим людям»(В.Сухомлинський)

Дитинство – найважливіший період у житті дитини. І саме в цей період вона потребує найбільшої уваги і захисту.
Формування ціннісної моральної та правової практики для найкращого забезпечення інтересів дітей – одне з найважливіших завдань, що стоїть перед колективом нашого навчального закладу.
Захист прав дитини, забезпечення нормативів законодавчої бази потребує участі кожного педагога, кожного працівника дитячого садка. Всі зусилля колективу направлені на створення комфортного життя, змістового в усьому розмаїтті, емоційно насиченого, позитивно забарвленого.
Слова В.Сухомлинського: «Дитина – ніжний пагін, слабенька гілочка, що стане могутнім деревом, і тому дитинство потребує особливої турботи, ніжності, обережності», стали однією сходинкою, яка забезпечує комфортність дитини в широкому значенні цього слова.
Навчання правам людини – це довготривалий процес і здійснюється він на всіх етапах навчання і виховання дитини.
Вже багато років в нашому дошкільному закладі триває робота з формування у дітей початкової правової освіти з використанням надбань В.Сухомлинського, яка в першу чергу спрямована на розвиток у дітей правової культури, тобто почуття впевненості у собі і соціальної терпимості.

Основними напрямками нашої роботи з дітьми з правової культури є:

  • Допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність; разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини.
  • Вчити толерантно спілкуватися один з одним; виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших.
  • Формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок).
  • Заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві.

Роль педагога в наданні цих знань складно переоцінити. Саме від нього залежить, яку атмосферу, який настрій він створить.
Для вирішення цих проблем в дошкільному закладі створені належні умови для фізичного і психічного розвитку дитини та відповідне предметне середовище: на території садочку обладнена екологічна стежина; завдяки вмілим рукам педагогів та батьків обладнані кімната «Казкових мрій», кімната-«Українська світлиця»; естетично оформлені групові кімнати, кабінети тощо.
Ввести дитину в складний світ людських взаємин, відносин – першочергове завдання, над яким працюють педагоги закладу. Саме з раннього віку діти проходять емоційну школу, школу добрих почуттів, де в грі вони відображають добре ставлення до дійсності, до рідних людей, тварин, природи.
«Умій відчувати поряд із собою людину, умій розуміти її душу, бачити в її очах складний духовний світ…» - ці слова В.Сухомлинського є основою для вихователів під час формування у дітей початкової правової освіти.
Значну роль приділяють вихователі читанню творів художньої літератури, зокрема казок та оповідань В.Сухомлинського.
Великий і різнобічний вплив мають на особистість дитини театралізовані ігри, драматизація казок В.Сухомлинського. Це дає можливість краще і швидше сприйняти і запам’ятати зміст твору, включаючи пісеньки та таночки окремих героїв. Яскраве, образне забарвлення соціальної дійсності знайомить дітей з навколишнім світом в усьому його розмаїтті. А вміло поставлені запитання педагогів спонукають дітей міркувати, аналізувати складні ситуації, робити висновки і узагальнення.
Активізації уваги батьків щодо підвищення інтересу до правового виховання дітей, збереження і захисту прав дитини вихователі надають великого значення. В дошкільному закладі проводяться індивідуальні консультації, анкетування «Діти та їх права», «Що знають батьки про права своєї дитини», етичні бесіди, заняття Школи молодих батьків, використовуючи спадщину В.Сухомлинського. Його «Батьківська педагогіка» стала порадником для багатьох сімей, допомагає виховати дитину, учасника всіх сімейних справ.
Девізом своєї роботи колектив нашого садочка обрав «Виховуємо любовʼю». Наші педагоги розуміють, що найкращі людські почуття – любов, дружба, взаємоповага, доброзичливість, відвертість душі йдуть від серця. Щоб стати чутливим, серце має бути вихованим, культурним, витонченим. І в цьому нам допомагає педагогічна спадщина В.Сухомлинського.
Ознайомлюючи з творчістю Василя Олександровича, застосовуючи його ідеї виховання, ми переконуємось ще і ще раз в тому, що дітям належить дарувати любов, люблячи, виховувати та навчати, разом з тим досліджувати, мріяти і фантазувати, захоплюватись і радіти, дарувати лише радість життя. У нашому садочку діти живуть у затишному світі тепла і добра, у світі творчості і фантазії.

/Files/images/1111.jpg

Поради батькам з правового виховання

Якими діти народжуються – ні від кого не залежить,але в наших силах зробити їх хорошими через правильне виховання.
Плутарх

Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.
Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.
Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття. Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.

Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.

Якщо:
• Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
• Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
• Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
• Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
• Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
• Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
• Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
• Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
• Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
• Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

/Files/images/pravove_vihovannya/0077dc16d7a53d829ec41ef02005cdeccb2eea9a_1.jpg

Пам’ятка для батьків з правового виховання

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.

Коли порушуються права дитини?

  • Коли немає безпеки для її життя та здоров’я.
  • Коли її потреби ігноруються.
  • Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
  • Коли порушується недоторканість дитини.
  • Коли дитину ізолюють.
  • Коли дитину залякують.
  • Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення.
  • Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
  • Коли її особисті речі не є недоторканими.
  • Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
  • Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

Як реагує дитина на порушення її прав?

  • Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д.)
  • Її турбує особиста безпека і любов до неї.
  • Вона часто буває в поганому настрої.
  • Може втекти з дому.
  • Може робити спроби суїциду (замаху на своє життя).
Кiлькiсть переглядiв: 3814

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.