/Files/images/україна2.jpg

«Той, хто забув колиску, з якої піднявся, щоб піти по землі,
хто байдужий до матері, що вигодувала та виховала його,
не здатен переживати високі патріотичні почуття» В.О.Сухомлинський

Плекання національної свідомості й самосвідомості, прищеплення моральних ідеалів та ціннісних орієнтирів починається з раннього дитинства, з перших років життя дитини. Суверенній Україні потрібні громадяни, які мають глибоко усвідомлену життєву позицію, налаштовані патріотично й водночас толерантно, з повагою ставляться до інших людей, їхніх національних культур, держав. Зростити і виховати таку генерацію українців, духовно багатих особистостей можна за умови розвитку національної освіти, у якій би система виховання, навчання і розвитку ґрунтувалася на передових ідеях вітчизняної і зарубіжної філософії,засадах української етнопедагогіки,прогресивній науково-педагогічній думці і яка б органічно синтезувала суспільні освітні впливи та родинне виховання.

Одним із завдань української системи освіти є пробудження і виховання в кожній дитині, підлітка, юнака патріотичних почуттів, залучення до вищих цінностей.

У цьому зв’язку, як нам здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.

Одним із завдань української системи освіти є пробудження і виховання в кожній дитині, підлітка, юнака патріотичних почуттів, залучення до вищих цінностей. У цьому зв’язку, як нам здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.

/Files/images/x_d5e4facf.jpg

До основних завдань патріотичного виховання дошкільнят належать:

  • формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка,міста);
  • формування духовно-моральних взаємин;
  • формування любові до культурного спадку свого народу;
  • виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;
  • почуття власної гідності як представників свого народу;
  • толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

Патріотичне виховання дошкільнят має вирішувати ширше коло завдань, ніж ті, що зазначені. Це не лише виховання любої до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, але виховання шанобливого ставлення до людини-трударя та результатів її праці, рідної землі, захисників Вітчизни, державної символіки, традицій держави, загальнонародних свят.

Методи виховання дошкільнят забезпечують оволодіння ними знаннями про рідний народ, його Батьківщину і на цій основі — розвиток національних рис і якостей молодого покоління.

Зміст знань про рідну країну в попередніх програмових документах, як відомо, ототожнювався із змістом суспільного життя. У програмі виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та Базовому компоненті до-шкільної освіти в Україні цей зміст розглядається в контексті формування уявлень про країни світу, а також через порівняння з іншими країнами та пошук подібності та відмінності між ними.

До проблем виховання молодого покоління на засадах патріотизму в різні часи зверталися такі класики педагогічної науки, як Г.Сковорода, К. Ушинський, О.Огієнко, С.Русова, А.Макаренко, В.Сухомлинського, Г. Ващенко та інші видатні вчені.

Особливо цінною для сучасної практики є педагогічна спадщина талановитого українського педагога-гуманіста, педагога-новатора і філософа В.Сухомлинського. Запропоновані ним форми і методи освітнього впливу на дитячу особистість актуальні й тепер. Він вбачав пріоритет у формуванні нового покоління свідомої молоді, вихованні справжніх патріотів, що по-справжньому люблять Батьківщину, горді за свій народ та його історичне минуле, відповідальні за його майбутнє.

Цю найважливішу закономірність виховання видатний педагог визначав по-своєму: виховувати маленьку дитину так, щоб у неї були цінності душі, які дісталися їй дорогою ціною. Саме в дошкільному віці, коли дитина дуже чутлива до емоційних впливів і схильна до наслідування, створюються сприятливі умови для того, щоб поступово розкрити їй зміст народної і світової спадщини через мистецькі твори, етику людських взаємин, сформувати перший практичний досвід прояву душі стосовно рідних та близьких людей, рідної домівки, отчого краю з його природою, історією і традиціями, рідної мови, - всього, з чого для кожного починається Батьківщина. «Батьківщина починається для дитини з шматочка хліба і ниви пшениці, з лісової галявини і блакитного неба над маленьким ставом, з пісень і казок матері над колискою»

Педагоги нашого дошкільного закладу будують виховний процес з дітьми на гуманістичних та патріотичних ідеях В.Сухомлинського, викладених у його літературних творах для дітей на тему родинних стосунків, шанування свого народу, любові до рідної домівки і краю з його людьми, природою, традиціями. Ми реалізуємо ідеї видатного педагога про створення освітнього закладу як осередку культури, де «…панують чотири культи: Батьківщини, людини, книги і рідного слова».

Працівниками нашого дошкільного закладу створено «Українську світлицю», де діти мають можливість ознайомитись з національною символікою, різноманітними атрибутами для відтворення обрядів і свят, педагоги разом з дітьми є частими відвідувачами краєзнавчого музею та школи майстерності, проводяться екскурсії, зустрічі з видатними людьми нашого міста, щорічно проходять різноманітні заходи спільно з батьками: «День Землі», «Ми діти твої Україно» (до дня незалежності), «Рід,родина,Україна» (з нагоди дня народження В.О.Сухомлинського), «Різдвяні та новорічні свята», «Масляна», «Великоднє свято», «Козацькі забави», «Ми пам̕ятаємо тебе, Кобзарю», організовуються виставки дитячих робіт, з педагогами проводяться консультації, семінари, в методичному кабінеті є посібники та література з патріотичного виховання, створений проект на тему: «Фастів рідне місто моє», створена програма для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Формування духовних цінностей та морально-етичних норм за літературною спадщиною В.О.Сухомлинського»(автор вихователь ДНЗ Тиховська Т.Г.).


/Files/images/Україна.jpg


/Files/images/111.jpg


/Files/images/__98.png

/Files/images/стенд з полем.jpg

/Files/images/Gimn-Ukarainy-ridne.jpg

/Files/images/9231123d862b.jpg

/Files/images/168cc5f83ba5.jpg

/Files/images/6abde593e172.jpg

/Files/images/свідоцтво1 без тексту.jpg


/Files/images/1371676109.jpg

Стаття 52.

Діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним.

Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються за законом.

Утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Держава заохочує і підтримує благодійницьку діяльність щодо дітей.

/Files/images/IMG_0587.JPGОй ти, сонечко ласкаве, Свiти Українi, Бiльше щастя, бiльше слави Для дочок i синiв.

/Files/images/IMG_0588.JPGМоя земля! Чарівна Україна! Ти мила серцю й дорога мені. Ти рідна ненька, я — твоя дитина! В мені твої традиції й пісні.

/Files/images/IMG_0585.JPGМир на землі — це затишок і тиша, Це сміх дитячий і душі політ, Коли поет чарівні вірші пише Про незвичайний, дивовижний світ. Мир на землі — це росяні світанки, Краса і творчість, пісня у гаях. Мир на землі — це вечори і ранки Із радістю і щастям у серцях.


/Files/images/1-1_39.jpg

14 листопада 2014 року в дитячому закладі, в рамках місячника з патріотичного виховання, проводились козацькі розваги під гаслом "Козацькому роду , нема переводу". В розвагах прийняли участь батьки та діти старшої групи "Дзвоник".

Під час конкурсів юні козаки демонстрували свою спритність та кмітливість, а чарівні дівчатка пригощали козакив варениками та розважали гарними піснями і таночками. Активну участь у розвагах прийняли батьки вихованців.

Всі учасники та глядачі отримали задоволення від козацьких розваг.

/Files/images/dzvonik/IMG_2125.JPGГей! Зіграй музико так Аж щоб світ увесь тримтів. Бо козак пішов в гопак Трохи чуба не згубив.

/Files/images/dzvonik/IMG_2129.JPGДосить нам уже змагатись Нумо будем розважатись. І покажем залюбки Які ми хлопці козаки.

/Files/images/dzvonik/IMG_2138.JPGПроходьте хлопці скрізь наш струмочок Ми заведемо з вами український таночок.

/Files/images/dzvonik/IMG_2140.JPGВ сідла гарно ми сідаймо Та змагатись поспішаєм!

/Files/images/dzvonik/IMG_2146.JPGЗ городу гарбузи котили, Щоб гарну кашу всі поїли.

/Files/images/dzvonik/IMG_2153.JPGНаші подружки-дівчата Гарні господині. Їжте хлопці варенички Набирайтесь сили.

/Files/images/dzvonik/IMG_2155.JPGчерез поле, через ліс Хлопці разом везли віз. Дівчатам сісти запропонували, А вони їм гарбузи приготували.

/Files/images/dzvonik/IMG_2158.JPGНаші славні капітани Стали швидко на змагання. Спинами впирались В спритності змагались.

/Files/images/dzvonik/IMG_2165 - копия.JPGОй дівчина - гарна До козака горнеться.

/Files/images/dzvonik/IMG_2165.JPGДужі і сміливі Будемо зростати. Рідну Україну Будем прославляти.

/Files/images/dzvonik/IMG_2167.JPGА до мене Іванко приходив І мені квіточку приносив. А я ту квіточку забрала Йому гарбуза поклала.

/Files/images/dzvonik/IMG_2187.JPGУ мішках малюки Стрибали з татом залюбки.

/Files/images/dzvonik/IMG_2190.JPGА маленькі козачата перетягують каната. Допомогають їхні тата.

/Files/images/dzvonik/IMG_2203.JPGВіночок український у райдужній красі. У нього в дитсадочку закохані усі. Танцюють з ним дівчата дивіться но усі.

/Files/images/dzvonik/IMG_2213.JPGПосідали всі до столу Дружно у родиннім колі. Та не довго це тривало Бо вареників не стало.

/Files/images/dzvonik/IMG_2221.JPGМи гарно змогалися Перемогти намагалися. В дружбі ми перемогаєм Та нагороди всі тримаєм.

/Files/images/dzvonik/_DNC8973.jpgУкраїна наша рідна. Люба серденьку земля. В мирі й дружбі маєм жити. Разом ми одна сім`я.

Хай добрі люди, Вам щастя буде!

Хай буде доля на всіх роздолля.

І до того літ багато на любов і згоду

Хай не буде переводу козацькому роду.

Свято козацтва

.


Кiлькiсть переглядiв: 1636

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.