Інноваційні педагогічні технологія в роботі сучасного ЗДО
Одним із шляхів модернізації освітньої системи України є упровадження в навчальний процес ЗДО інноваційних педагогічних технологій і методів.
Інновації - нові форми організації діяльності і управління, нові види технологій, які охоплюють різні сфери життєдіяльності людства.
Поняттям «інновація» позначають нововведення, новизну, зміну, введення чогось нового. Стосовно педагогічного процесу інновація означає введення нового в цілі, зміст, форми і методи навчання та виховання; в організацію спільної діяльності вихователя і вихованця. Інновації є результатом наукових пошуків, передового педагогічного досвіду окремих педагогів і цілих колективів.
Специфічними особливостями інноваційного навчання є:
· Його відкритість майбутньому;
· Здатність до передбачення на основі постійної переоцінки цінностей;
· Налаштованість на конструктивні дії в оновлюваних ситуаціях, основою яких є інноваційні педагогічні технології.
При впровадженні інновацій використовують технології. В українському педагогічному словнику подане наступне тлумачення поняття «педагогічна технологія» - це системний метод створення, застосування й визначення всього процесу навчання і засвоєння знань, з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодії, який ставить своїм завданням оптимізацію освіти.
Впровадження інноваційних технологій є значущим та актуальним для виховання і розвитку дітей дошкільного віку, а саме:
- Забезпечують умови розвитку особистості;
- Здійснюють її права на індивідуальний творчий внесок, на особистісну ініціативу, на свободу саморозвитку;
- Розвивають пізнавальні якості дошкільника, його життєву компетентність у різних соціальних інституціях.
Педагоги нашого дошкільного закладу використовують наступні інноваційні технології:
Картка інноваційної технології:
Використання інноваційних технологій у формуванні духовних цінностей та морально-етичних норм старших дошкільників.
(впроваджує вихователь старшої логопедичної групи «Перлинки» Тиховська Т.Г.)
Суть технології:
- виховання гуманістичних рис у дошкільників;
- формування соціальної відповідальності та вміння відчувати, розуміти себе та інших людей;
- використовуючи інноваційні технології сприяти розвитку мотиваційної сфери та засвоєнню морально-етичних норм у дітей.
Картка інноваційної технології:
Впровадження міжнародної програми "Афлатун" (соціальна та фінансова грамотність дошкільників)
(впроваджує вихователь старшої групи "Метелики" Кравцова А.В.)
Суть технології:
- формування навичок соціальної та фінансової грамотності у дітей дошкільного віку.
Картка інноваційної технології:
"Сучасна освітня технологія STREAM - освіта: впровадження та перспективний розвиток"
(впроваджує вихователь-методист Тарабріна О.В.)
Суть технології:
- сучасний інтеграційний напрям, що передбачає формування в дітей технологічних та природничих знань, інженерії та математики.
Картка інноваційної технології:
Впровадження освітньої розвиваючої технології «Технологія навчання дітей розповідання за серією сюжетних картин на основі літературних творів В.О. Сухомлинського»
(впроваджує Грідіна С.О. вихователь старшої групи «Соняшники»)
Суть технології:
- взаємодія дорослого з дитиною, що спрямована на розвиток творчої активності дітей у всіх дитячих видах діяльності;
- забезпечення емоційного комфорту та своєчасний розвиток здібностей (комунікативних, інтелектуальних, вольових)дітей;
- організація освітньо-виховного процесу на забезпечення різнобічного, вільного та творчого розвитку особистості дитини.
Картка інноваційної технології:
Конструктор LEGO як засіб розвитку конструктивних здібностей дітей дошкільного віку (автор Пеккер Т.В.)
( впроваджує вихователь старшої групи «Джерельце» Каткаленко М.В.)
Суть технології:
- розвиток у дитини образного й елементів наочного мислення;
- формування уявлення про цілісні образи предметів навколишнього світу;
- сприймання та відтворення просторових співвідношень між предметами та частинами предметів;
- розширення словника, збагачення дитячого мовлення;
- розвиток і вдосконалення зорово-моторної координації;
- оволодіння прийомами виконання практичної діяльності;
- моральне виховання дітей.
Картка інноваційної технології:
"Логокорекційна робота з не мовленнєвими дітьми", "Інноваційні технології із запуску та розвитку мовлення у невербальних дітей" .
(впроваджує вчитель-логопед Шашкова О.В.)
Суть методики:
- подолання у дітей-логопатів мовленнєвих порушень шляхом розвитку, виховання й корекції рухової сфери в поєднанні зі словом і музикою, сприяння розвитку їхньої загальної музикальності й культури рухів.
Картка інноваційної технології:
Бінарне психолого-логопедичне обстеження дітей середнього дошкільного віку
(впроваджує практичний психолог Дідик В.В.)
Мета:
- визначення стану розвитку психічних процесів та рівня порушень мовленнєвого розвитку з метою організації ефективного психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку у спеціальних групах ЗДО
Картка інноваційної технології:
Виховання патріатизму у дітей, яке висвічує у своєму методичному посібнику "Віночок українських народних свят та розваг"
(впроваджує музичний керівник Морозова А.В.)
Мета:
- залучати дітей до народних свят та обрядів;
- створити умови для розвитку особистостей і творчої самореалізації кожної дитини;
- використовувати засоби мовлення, міміки, жестів, рухів, танцю, співу;
Картка інновації:
«Використання казкотерапії в роботі практичного психолога ЗДО»(автори: відомі закордонні та вітчизняні психологи)
(впроваджує практичний психолог ЗДО Дідик В.В.)
Мета: перетворити негативні образи на позитивні. Спокійний стан нервової системи повертає людині здоров'я.
Казкотерапія – це метод, у якому казкова форма застосовується для інтеграції особистості, розвитку її творчих здібностей, удосконалення взаємодії з навколишнім світом.
Казкотерапія сприяє розвитку у дошкільників:
- активності;
- самостійності;
- емоційності;
- творчості;
- зв’язного мовлення.
Коментарi